Καλάθι Προϊόντων Ν. Θεσσαλονίκης

Καλάθι Προϊόντων Θεσσαλονίκης, ThessAgenda, Πρόταση - Ατζέντα για το Νομό Θεσσαλονίκης, Κώστας Ευθυμίου

Ο Νομός Θεσσαλονίκης παράγει πολλά και αξιόλογα προϊόντα:

  • Ρύζι υψηλής ποιότητας παράγεται στους ορυζώνες του Δήμου Δέλτα, με επίκεντρο τη Χαλάστρα.
  • Τυροκομικά των περισσοτέρων τύπων παράγονται στον ορεινό όγκο που ανήκει στους Δήμους Λαγκαδά και Βόλβης.
  • Κηπευτικά κυρίως στα Βασιλικά, αλλά και στη Μαγνησία και σε περιοχές του Δήμου Λαγκαδά.
  • Μύδια στη δυτική πλευρά του Θερμαϊκού Κόλπου στο Δήμο Δέλτα.
  • Ρόδια και προϊόντα μεταποίησης ροδιού, μέλι, λικέρ πολλών ειδών και τοπικά γλυκίσματα και εδέσματα.

Προτείνεται η διαδημοτική συνεννόηση και ο συντονισμός μεταξύ παραγωγών για τη σύμπραξη αυτών με σκοπό τη δημιουργία και εμπορική εκμετάλλευση καλαθιών παραγωγών, που θα περιέχουν ενδεικτικά προϊόντα του Νομού Θεσσαλονίκης.

Κάτι τέτοιο μπορεί να υλοποιηθεί πιο αποτελεσματικά με επιχειρησιακό σχέδιο αγροτικής ανάπτυξης της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης.

Χαρακτηριστικά Καλαθιών:

  • Τα καλάθια πρέπει να είναι 2 ή 3 μεγεθών, ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν για διαφορετικούς τύπους τουριστών ή/και επισκεπτών.
  • Τα προϊόντα που θα μπαίνουν στα καλάθια θα πρέπει να είναι τυποποιημένα και να έχουν πιστοποίηση.
  • Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν Τετραγωνισμένο Κωδικό (2 διαστάσεων) QR Code, ώστε να μπορεί οποιοσδήποτε με το κινητό του να «διαβάσει» τον Κωδικό και να μεταφερθεί αυτόματα στην ιστοσελίδα του προϊόντος ή σε κοινή σελίδα των αγροτικών προϊόντων που περιέχονται στο καλάθι. Αυτή η δυνατότητα θα βοηθήσει στην διεύρυνση της αναγνωρισιμότητας των προϊόντων και θα καταστήσει τα προίόντα πιο έυκολα εμπορεύσιμα σε απαιτητικές αγορές του εξωτερικού.

Σημεία και Τρόπος Διανομής / Πώλησης:

  • Τα καλάθια θα πρέπει να είναι διαθέσιμα στα βασικά ξενοδοχεία του Νομού Θεσσαλονίκης, στο αεροδρόμιο και σε επιλεγμένα σημεία τοπικών αγορών εντός νομού.
  • Στα ξενοδοχεία, ενόψει έλευσης τουριστικών group, μπορεί να παρέχεται ένα μικρό καλάθι (με μικρές συσκευασίες) δωρεάν και να παρέχεται ταυτόχρονα η δυνατότητα αγοράς κάποιου ή όλων των προϊόντων και στα κανονικά τους μεγέθη.
  • Τα καλάθια θα πρέπει να είναι διαθέσιμα και στα καταστήματα του εξωτερικού που θα αποτελούν τερματικά σημεία πώλησης προϊόντων του Νομού Θεσσαλονίκης και γενικά της χώρας.
  • Δημιουργία, εμπλουτισμός και προβολή των «ηλεκτρονικών καλαθιών προϊόντων» (e-basket).

Τα παραπάνω θα συνδράμμουν σε:

  • προβολή και προώθηση των αγροτικών προϊόντων του Ν. Θεσσαλονίκης,
  • βελτίωση της ποιότητας και της ανταγωνιστικότητας των προϊόντων,
  • ενίσχυση του αγροτικού εισοδήματος,
  • ανάδειξη και ανάπτυξη της τοπικής παραγωγής,
  • σύνδεση της πρωτογενούς παραγωγής με τον τουρισμό,
  • δημιουργία σύγχρονων και υγιών αγροτικών οργανώσεων,
  • αύξηση των εξαγωγών αγροτικών προϊόντων,
  • ανάπτυξη της μεταποιητικής δραστηριότητας.

 

Δημοσιεύθηκε 13 Δεκεμβρίου 2017 | Οικονομία & Ανάπτυξη, Τουρισμός

Κοινοποίησε | Share

Πες το σχόλιό σου | Στείλε τις Ιδέες σου

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to Top