Εξατομικευμένες Μεταφορές

Εξατομικευμένες μαζικές μεταφορές, ThessAgenda, Πρόταση - Ατζέντα για το Νομό Θεσσαλονίκης, Κώστας Ευθυμίου

Οι νέες τεχνολογίες και η ψηφιακή διασύνδεση διευκολύνουν τις μαζικές μεταφορές.

Χαρακτηριστικά των εξατομικευμένων μεταφορών

Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) του νομού θα πρέπει:

  • Να είναι διασυνδεδεμένα σε ενιαίο ψηφιακό περιβάλλον που θα επιτρέπει την οργάνωση και εκτέλεση μετακινήσεων από τους πολίτες με τη λιγότερη επιβάρυνση και καθυστέρηση και με την καλύτερη εμπειρία μετακίνησης.
  • Ο πολίτης θα μπορεί σε πραγματικό χρόνο να διαδρά με τις μεταφορές, παρέχοντας πληροφορίες για την ικανοποίησή του ή σχόλια. Με βάση αυτά, τα ΜΜΜ θα μπορούν να γίνονται καλύτερα, αλλά και οι ψηφιακοί βοηθοί (apps) θα μπορούν να προτείνουν στον πολίτη διαφορετικούς τρόπους εκτέλεσης ενός δρομολογίου ή παροχής παράλληλων υπηρεσιών με βάση τις προτιμήσεις του.
  • Προφανώς, το ενιαίο ψηφιακό περιβάλλον των ΜΜΜ του Νομού Θεσσαλονίκης δεν χρειάζεται περαιτέρω κρατική παρέμβαση. Όλες οι εταιρείες παροχής μεταφορικού έργου (ιδιωτικές, κρατικές ή ημικρατικές) θα συνεργαστούν για την υλοποίηση της ενιαίας πλατφόρμας πληροφόρησης και διάδρασης, την οποία θα μπορεί ο κάθε πολίτης / επισκέπτης να «κατεβάζει» στην έξυπνη φορητή του συσκευή και να τη χρησιμοποιεί δωρεάν.
  • Το ενιαίο ψηφιακό περιβάλλον θα πρέπει να παρέχει και τη δυνατότητα έκδοσης ενιαίου (για όλα τα μέσα μεταφοράς) ή χωριστού (ανά μέσο) εισιτηρίου μέσα από ψηφιακή εφαρμογή εισιτηρίων (ticket application).

Δημοσιεύθηκε 13 Δεκεμβρίου 2017 | Κοινωνία & Ασφάλεια, Οικονομία & Ανάπτυξη, Τουρισμός, Υποδομές

Κοινοποίησε | Share

Responses (2)

  1. Ιωάννης Κρυστάλλης
    16 Ιανουαρίου 2018 at 12:56 · Απάντηση

    Καλημέρα!
    Μια πρώτη ιδέα είναι να καταστεί το λεωφορείο μέσο σταθερής τροχιάς, με την οριοθέτηση συνεχούς εμποδίου μεταξύ της λωρίδας του και της υπόλοιπης οδού. Και λέω συνεχές εμπόδιο, καθώς αν μπουν οριοδεικτες θα παραβιάζεται η λωρίδα των λεωφορείων σε όλο το μήκος της από τους δυκικλιστες και τους πεζούς, που θεωρούν το οδικό δίκτυο τσιφλίκι τους.
    Σχετικά με τις έξυπνες συγκοινωνίες, μια ακόμη εφαρμογή θα ήταν η δήλωση του επιβάτη για το πότε θα μεταβεί στη στάση και για ποια γραμμή. Δηλώνοντας έγκαιρα το πρόγραμμα του και όλοι μαζί, ο οργανισμός συγκοινωνιών θα μπορούσε να προγραμματίσει τα δρομολόγια του πολύ πιο αποτελεσματικά για όλους και το περιβάλλον.
    Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας.
    Με εκτίμηση,
    Ιωάννης Γ Κρυστάλλης.

    • Κώστας Ευθυμίου
      18 Ιανουαρίου 2018 at 12:37 · Απάντηση

      Ιωάννη ευχαριστώ πολύ για τη συμμετοχή σου!
      Το συνεχές εμπόδιο προϋποθέτει ύπαρξη δρόμων με «ικανό» πλάτος, που μπορούν να υποστηρίξουν καλή ροή κυκλοφορίας.
      Είναι θέμα σωστής μελέτης / υπολογισμού.
      Όσον αφορά την ιδέα σου γχετικά με τις έξυπνες εξατομικευμένες μεταφορές, είναι γεγονός ότι προς εκεί κινείται η παγκόσμια κοινότητα…

Πες το σχόλιό σου | Στείλε τις Ιδέες σου

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to Top